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  Reaktionen auf die Pop-Up-Radwege in Berlin. Ergebnisse einer explorativen Umfrage zur temporären Radinfrastruktur im Kontext der Covid-19 Pandemie

Götting, K., Becker, S. (2020): Reaktionen auf die Pop-Up-Radwege in Berlin. Ergebnisse einer explorativen Umfrage zur temporären Radinfrastruktur im Kontext der Covid-19 Pandemie. - IASS Study.
https://doi.org/10.2312/iass.2020.019

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Item Permalink: https://publications.iass-potsdam.de/pubman/item/item_6000142 Version Permalink: https://publications.iass-potsdam.de/pubman/item/item_6000142_4
Genre: Paper

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:
IASS-Study Pop-up-Radwege.pdf (Publisher version), 2MB
Name:
IASS-Study Pop-up-Radwege.pdf
Description:
Fulltext
Visibility:
Public
MIME-Type / Checksum:
application/pdf / [MD5]
Technical Metadata:
Copyright Date:
-
Copyright Info:
-

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Creators

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 Creators:
Götting, Katharina1, Author              
Becker, Sophia1, Author              
Affiliations:
1IASS Institute for Advanced Sustainability Studies Potsdam, ou_96022              

Content

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Free keywords: -
 Abstract: Die Covid-19 Pandemie hat das Mobilitätsverhalten eindeutig beeinflusst. Während der ÖPNV mit einem starken Rückgang der Fahrgäste zu kämpfen hat, gewinnen individuelle Mobilitätsformen – wie der Fußverkehr, Radverkehr und Autoverkehr – an Bedeutung. Gleichzeitig haben der Infektionsschutz und das Einhalten der Abstandsregeln höchste Priorität. In Berlin entsteht eine sogenannte Pop-Up-Radinfrastruktur – provisorische Radwege, die mit einfachen Mitteln sicheres Radfahren und den nötigen Abstand ermöglichen. Welche Reaktionen rufen die Pop-Up-Radwege bei den Verkehrsteilnehmer*innen hervor? Ziel der vorliegenden Studie war es, durch eine Online-Befragung explorativ die Reaktionen und Wahrnehmungen in Form von Vor- und Nachteilen zu erfassen.
 Abstract: The Covid-19 pandemic has clearly influenced mobility behaviour. While public transport has to cope with a sharp decline in the number of passengers, individual forms of mobility - such as walking, cycling and car traffic - gain in importance. At the same time, protection against infection and adherence to the rules of distance are a priority. In Berlin, a so-called pop-up cycling infrastructure is being created - provisional cycle paths that allow safe cycling and the necessary distance to be maintained by means of simple tools. What reactions do the pop-up cycle paths provoke in transportation users? The aim of this study was to explore reactions and perceptions in terms of advantages and disadvantages, using an online questionnaire.

Details

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Language(s): deu - German
 Dates: 2020-062020
 Publication Status: Finally published
 Pages: 25
 Publishing info: Potsdam : Institute for Advanced Sustainability Studies (IASS)
 Table of Contents: -
 Rev. Type: -
 Identifiers: DOI: 10.2312/iass.2020.019
IASSPROJECT: EXPERI
 Degree: -

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Title: IASS Study
Source Genre: Series
 Creator(s):
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Publ. Info: -
Pages: - Volume / Issue: - Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: -